donderdag 8 januari 2009

Les 1 - THBE2T theorieles (stap 4)

"Vooronderzoek (beeld, kleur & lettertype) kalender"

Hier een aantal voorbeelden van kalenders die mij aanspreken:

De onderstaande verjaardagskalenders bevatten veel kleuren en stralen gezelligheid uit.
Door de mooie plaatjes, vrolijke vormgeving en de verschillende lettertypes vervelen deze kalenders nooit.



Van onderstaande kalender ben ik een erge fan. Ik hou van strakke vormgevingen. De onderstaande kalender bevat prachtige foto's en de kleuren passen helemaal bij de kleuren
van de foto's. Ook is hier gekozen voor een strak lettertype.



Onderstaande kalender is erg standaard, maar daardoor erg overzichtelijk. Ook dit vind ik erg belangrijk als ik een kalender koop in de winkel. Bovendien moet er ook tekst bij een datum
geschreven kunnen worden vind ik.



Hierbij (onderstaand) nog een aantal overzichtelijke kalenders:


Onderstaande mini kalender is ook erg handig om mee te nemen in je tas bijv.
Deze is ook erg overzichtelijk en ik vind de kleuren, opmaak kalender en lettertype helemaal passen bij de mooie foto's.
Nadeel bij deze mini kalender: je kunt er geen tekst bij zetten.



Voor mensen op het werk is dit natuurlijk de ideale kalender (onderstaande).Deze kalender kunt je op je bureau zetten en is erg overzichtelijk.Met niet teveel poespas en duidelijke vormgeving komt deze kalender helemaal tot zijn recht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten